Svar: For lidt mælk - 4 mdr.
14. november 2007
Alder:
4 mdr.
Kære Mette
Jeg tror altså ikke at Paula kun får 300-400ml af brystet, jeg tror umiddelbart at hun får mere og det lyder som om at hun har en fin evne til at regulere selv. Du skriver at du tilbyder hende brystet efter skemaden og at hun selv siger fra og så må du tro på at hun får, det hun har behov for.
Det er et eller andet sted frustrerende når man ammer og aldrig rigtig ved, hvad barnet egentlig får. Det er meget nemmere med flasken, men igen tænker jeg at her regulerer hun også fint selv. Hvis hun ikke har spist så meget hos dig, så drikker hun en større mængde på flasken og hvis hun har spist godt hos dig, ja så tager hun mindre på flasken og sådan må det være.
Du skal naturligvis se på hvordan hun i øvrigt trives, om hun udvikler sig, virker glad, tager på i vægt og så naturligvis at hun tisser. Det at hun har gang i maven og gode store tissetåre viser jo at hun får noget ind.
Jeg kan ud af din plan se at din datter får 6-8 amninger/flaske om dagen og dette lyder fint til at dække hendes behov. Mit forslag til en dagsplan kunne se således ud:
Tidlig morgen 05/06: Bryst
Formiddag 9: Bryst og puttes til formiddagslur
Frokost 11: Grød af ris, majs, hirse, evt. med lidt frugtmos, vand af kop
Ammes og puttes til middagslur ca kl. 12
Eftermiddag 15: Bryst/flaske
Sen eftermiddag 17: Powernapper
Aften 18: Grød eller mos, vand af kop og evt. bryst efterfølgende
Puttes til natten ca kl. 20 med bryst/flaske
Sen aften 23: Vælling
Nat 24-05/06: Evt. amning x 1
Her er 7 amninger skitseret, hun kan evt sagtens nøjes med mindre, men som sagt tænker jeg at hvis du tilbyder så har hun en naturlig evne til at vælge til og fra og det må du tro på:o)
Fortsat held og lykke og rigtig god weekend. Dejligt at høre at I har det godt alle sammen og er faldet godt til i Danmark:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske